Pak Choi lub Bok choi to rodzaj kapusty pekińskiej. Chińczycy używają jej jako dodatek do zup, mięs, warzyw, albo jako przystawkę – smażoną lub gotowaną. Co więcej zawiera duże ilości witaminy A oraz witaminy C, ma właściwości przeciwnowotworowe, przeciwzapalne, pomoże w regulacji i obniżeniu ciśnienia oraz w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Przyrządzenie smacznej przystawki z Pak Choi, zajmie mniej niż 10 minut.

Pak Choi z sosem ostrygowym

  1. W garnku doprowadź wodę do wrzenia.
  2. Pak choi przekrój wzdłuż na pół, umyj pod bieżącą wodą i ugotuj warzywa na parze bądź w garnku (2-3min)
  3. Przygotuj sos i odstaw go na bok.
  4. Opłucz ugotowane warzywa w zimnej wodzie i je odcedź.
  5. Ułóż pak czoi na talerzu.
  6. Podsmaż czosnek na patelni aż się zarumieni.
  7. Następnie wlej sos na patelnie i smaż wraz z czosnkiem przez 1 minutę.
  8. Polej sos na warzywa Pak Choi i gotowe.
Składniki

  • Pęczek Pak Choi
  • 2-3 ząbki czosnku
  • olej do smażenia

 

Sos

  • 3 łyżki sosu ostrygowego
  • 1 łyżeczka cukru rozpuszczona w dwóch łyżkach gorącej wodzie.
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • Dla lubiących ostre możemy dodać 1 łyżeczkę oleju chilli
  • Można też dodać 1/4 łyżeczki cebuli w proszku